Nytt pust fra den erfarne garde.
Første skritt for motesuccessen Gabba ble tatt i 1983. For etter mere enn 20 år i motebransjen ville Gabba grundleggerne, Karen og Ole Madsen, ha nye utfordringer. Karen og Ole følte at danske moteklær til unge hadde gått i stå. Det fantes for mange billige og kjedelige produkter etter deres mening. Derfor ville de skape noe nytt og annerledes. Dette var starten for Gabba. De skapte med Gabba et klesmerke som ikke bare fulgte de seneste trendene, men selv var med på å skape dem. Gabba skulle være et klesmerke med en personlighet. Gabba har derfor slagordet - "Personal clothes for personal people."
Enkelt design, stort navn.
Historien om Gabba har ikke bare vært en dans på roser. Etter en eksplosiv og stabil vekst, traff firmaet en barriere. På midten av 1990-tallet var firmaet i fare for å stoppe eventyret. Men Gabba klarte å tenke nytt, og forsette. I dag er Gabba mere populært enn noen gang og selskapet omsetter for mere enn 50 millioner hvert år. Interessen for Gabba er ikke bare tilstede i Danmark. Gabba ligger fremme i motebutikker i både Norge, Sverige, Finland, Belgia og Nedeland. Gabba kommer med fire årlige kolleksjoner av herre og dameklær. Herreklærne har hatt den største populariteten. Gabba har den filosofi at hvert produkt av moteklær skal kunne brukes sammen med andre merker. Du trenger ikke å kle deg i Gabba fra top til tå for å få det beste ut av klærne. Gabbas klær er rimelig dempet i forhold til mange av deres konkurrenter. Gabba fokuserer på å være en eksklusiv og god basisvare til antrekkene dine. En basis som kan sammensettes med det meste.